> Follow ¦Dashboard <
Michigo


About Item Story Credit


coretan dan kemerapuan di malam hari .
Monday, 7 February 2011 | 07:27 | 0 chocolate
asalamualaikumm .
wahhh . ridu gylox i sama blog ny . da lme aku tak bukak blog . bukak tu selalu la. hehe. aku da jarang tulis new post. maaf dan sorry sbb da lme gylaa aq ta update . sorry sesanad. ini suma psal berukband yg magkaq nilah! lembap tahap cipan bin cipun ! nyampah mak!

ada la dlm berapa minggu aku tak update . dlm beberapa minggu tu jugakk, punye la byk crita aq nak story kat ampa suma . smpai ada yang da lupa . hehe .

disebabkan cik awan comel ni suka on9 tgah malam , jadi , story pun kenalah diringkaskan atau dalam segi istilah syarak plak dipendekkan(ntah pape).

skang ny aku agak bizi . byk sbenarnya . aku sekarang tengah mencuba atau mentry nak hasilkan karya senirik . novel la . sekarang ni pun baru 20 page . aiyakkk . bila mau siap kalo cmni kan? haha , kalo da siap , insyaallah , dgn izin Allah aq post .

crita dea mengisahkan tetntang percintaan remaja . perkenalan depa ni start msa depa form 5 . yang pompuan tu aq bagi nama dia nur saziatul afrina binti rahman . dipendekkan jadi Sazzy je . yang nama si laki tu aku suke . nama dea muhd Erfan Mukhriz . walaweh . mna aq kutip nma sedemikian? aku pun tatao .

tercetusnya aq nak buat novel ni brmula pda satu mlm .
mlm tu aku mmg ta buleh tidor . pendekkan cita aq tak tidur lgsung lah malam tu .
pya la tatao nak buat apa . tiba-tiba ada idea masok dlm kpala otak aq utk mghasilkan sebuah karya nukilanku senirik .

aq pun yoyo'o tulis atas buku . na amek laptop msa tu takott mak aq bseng . nnti dea pikiaq apa plak nak bkak laptop memalam buta . jadi, aq trpksa memenatkan diri tulis guna tgn ja . idea yg dah masok dlm kpala otak aku tadi tu pun aku dah curahkan semuanya atas kertas putih tu .
bila bca balek . aku rse puas aty la.

then esoknya aku salin balek apa yg aku tulis pepagi buta tu . dugaan menimpa ku pabila buku tu hilang . tapi aku bersyukur sesangad sbb aku engad sume isi cerita tu . Alhamdullillah .

masalah aku sekarang ni , aku tatao cmna na continuekan crita uh . nak kutip idea tang mna cek kak oi ? susahh ! bgy aq la . da la dgn keja skola melambak bak gunung everest , dengan kemalasan nak buat keje skola yg melambak bak gunung everest jugakk . dan kerajinan yg melambak utk on9 bak gunung everest jugak ? cmne tu hah ? ada sesape nk bgi jawapan ? takdak kot . trimakasih .

dalam pada semua bnda yg ntah pape yg aku cita kat atas , aku ada satu small prob . tanak cita ah . sdey mak . crush bak kata david arculeta gitu .

amboiii , mntg2 aku dah lme tak post , skali buat post baru , terburai sume . hehe .

mkn kicap dengan sampah
sampah dibuat sambal belacan
kalo ampa sume rsa nyampah
ni , boleyy jalan .

sekian saja dari aku , asskum ~

OLDER POST | NEWER POST