> Follow ¦Dashboard <
Michigo


About Item Story Credit


Ada apa dengan Penang ? part 1.
Saturday, 10 September 2011 | 06:20 | 0 chocolate
Nota : haha. Entry ke-2 untuk harini. Dalam sejarah pembabitan aku dalam bidang blog, satu hari aku hapdate 2 kali. Sila ucap tahniah. *yee, terima kasih semua* --'

Hai hai hai. Anda bersama saya dlm rancangan " Jom Pakat Terjah Penang." Okeh, dlm rancangan ni saya akn mengupas tempat-tempat yg menarik untuk dilawati di Pulau Mutiara ini.

Walaupun Pulau Pinang dikenali sebagai sebuah negro negeri/pulau yg kecil, tetapi... Kecil bukan sebarang kecik ye kwn2. Kecik-kecik dia pun, mcm2 ada. Sebab apa aku ckp mcm tu? Aku ni hebat sgt ka? Aku ckp berdasarkan experient. Weh, aku ank jati Penang lah. Dari kecik aku dah stay Penang. Okeh, jom kita tengok tempat2 yg best kat Pulau Mutiara ni. Cekitout.


SHOPPING MALL


Dekat Penang ni,  boleh tahan byk jugak laa shopping mall. Tapi tak laa byk cam kat key-ell nun. Antara shopping mall yg menjadi kunjungan rakyat jelata kat sini ialah...

  • QueensbayMall



Tempat ni kira paling menjadi kunjungan laa oleh remaja belia cam aku ni. Kira kalau sabtu/ahad ja, konfem penuh. Kira mcm dekat Key-ell ada Pavillion, dekat Penang yg paling femes sinilah. Kalau nak outing ngan member-member, sinilah tempat yg paling terhebat yg kami selalu pi. 


  • 1st Avenue



Hahaha. Kau ade? Tak silap aku, kat Penang ja kot ada. Entah. Aku taktau. Kalau silap teguq. Tempat ni baru ja bukak. Dalam taon ni gak aaa. Aku sendiri pun belum pernah sampai lagi. Teringin nak pi. Depa kata lif dea sempoi. Haha.

  • Bukit Jambul


Tempat ni selalunya dikunjungi oleh brader-brader Endon dan brader-brader bangla. Tak lupa jugak awek-awek Endon Kilang. Tempat ni kira port 'wajib' depa. Tak sah kalau angpa pi tak nampak muka depa ni. Kadang-kadang bila dok dlm tu hati angpa akan berbisik sendiri , "Aku kat mana ni? kat Endon ka?" sambil menggaru-garu kepala yg tidak gatal. Haha. Kalau nak dibandingkan dengan semua-semua mall kat penang, kira BJ nilah yg paling terendah sekali taraf dia. Harga pun semua murah. 

Remaja-remaja yg muda belia cam aku ni pun ramai jugak. Apa yg buwat depa semua dtg sini? Dekat sini ada byk hiburan. Contoh mcm karoke jamban. Selalu kalau angpa mintak bilik, selalu full. Even bilik tu kecik. Aku pun taktau awt selalu full. Aku pun  penah gak aa try. Memang sempoi. Haha.

Snuker. Brader-brader yg suka membuang masa, hah. Nilah tempat dia. Aku tak pena pi . So aku taktau nak ulas macam mana.

Bowling. Tempat bowling dia macam jadah. Lane tak  belen balance. Aku tak pena main kat sini. Apa barang en? Tak cool laa weh. Haha. Kalau sekadar nak buang duit, boleh laaa. Sukati angpa laa.
 
Wayang? Haha. Rasa mcm tak gelak terguling-guling. Sebelum pertubuhan Queensbay (sila lihat gambar no.1), BJ nilah menjadi tumpuan org sini untuk tengok movie. Pantang  ada movie baru, mesti penuh. Tapi lepas ja Queensbay (sila rujuk no.1 lagi) dibina, haha. Takdak org pun pi. Kalau ada pun, mesti mamat endon dengan awek endon kilang ja yg memenuhi seat lusuh kat BJ tu. Dah laa byk crita hindustan. Mcm cibai!.


  • Prangin Mall



Prangin Mall. Okeh. Yang aku tau, dia ni kira mak sedara belah pakcik KOMTAR laa. Apa yg aku cuba nak sampaikan ni? Ayat mcm keling. Okeh, kira mall ni dekat ja dgn KOMTAR yg menjadi kebanggaan rakyat jelata kat sini. Kira jarak komtar dengan Mall ni lebih kurang hg habehkan satu bungkus nasik lemak. Camtu laaa lebih kurang. 

  • Gurney Plaza


Tempat ni kira paling 'Highclass' aaa kat Penang ni. Kalau hg tadak RM300, tak payah laa hg mai sini. Baik hg pi beli coki-coki bagi kat mak hg. Selalu kalau org cam aku mai sini, cukup sekadar cuci mata ja. Nak beli tak mampu en. Sebelah dia ada hotel. Kira pakej laa. Lepas hg penat shopping apa suma, hg boleh landing atas katil kat hotel nun. Poket mau tebai aaa. Kalau dak, pi carik hotel badjet. Murah kott weh. Haha...

Okehlaaa, untuk kali ni, ni ja laaa... Kita bertemu lagi di Part yg ke-2. Buhbye..  (jgn lupa mai Penang wehhhh) :) .  


OLDER POST | NEWER POST