> Follow ¦Dashboard <
Michigo


About Item Story Credit


Hot macam Tempe Goreng !!!
Monday, 3 October 2011 | 09:10 | 0 chocolate
Assalamualaikum.

Cuba teka sapa yg cuti esok? (angkat kening ala2 Ziana Zain.)
Hehee... Akulah. halaaa... Esok kan dah start PMR and sekolah aku tu pulak takdaklah besaq mana thats why esok suma budak form 2 cuti warghhh best gilah !!! Mmg esok pukui 11 baru aku bangun aaa... Dengan musim hujan sekarang ni. Ferghh... Nyaman. Weweh, hgpa jeles tak ngan aku? (sila angkat tangan tak bek nipu dosa wooo...)

Ekceli tu bukanlah topik yg hot cam tempe goreng toh. Ada lagi hot and aku rasa ramai dah tau . Aku baru tau tadi masa jogging dari satu laman web ke satu laman web yg lain. Yeahh aku tau aku rajin. Alaaa jgn ah puji kembang bai.


Mesti ramai dah tau yg Memey ngan Norman Hakim dah kahwin. Well, grand la sgt kan. 12 JUTA tuuuu........... (sila kagum dan telan air liur selama 5 minit pun cukuplah --')
So mcm aku cakap tadi aku ada la jejalan kat website2 tertentu dan bila sampai kat satu laman web yg aku rasa tajuk dia memang sempoi, aku berhenti berjalan. Tajuk dia menarik-narik aku utk baca. Okeh, jom tengok tajuk dia. Tajuk ja, aku tak bagi link dia, satgi aku bagi.


CHEF WAN KRITIK PEDAS RESEPSI NORMAN DAN MEMEY


Mesti la ramai yg klik kat tajuk tu bila baca en tambah2 dua2 selebriti 'hot' gaban ni dah penah ada kontroversi bagai.  Tapi aku memang tabik gila cipan ah ngan Chef Wan sebab cara dia fire tu mmg tadak lapik2 ngn kain lap. Kain baju kurung pun tadak apatah lagi Kain kapan. Fuyooo... sempoi baq ang.



*Klik utk tumbuhbesaran yg sehat cam makan calcium
.

Relek, bukan tu ja, ada lagi. Jap den upload.



Bukan tu ja, dia ada jugak bagi statement-statement camni...



“Ramai Press tak suka Choir yg menyanyikan lagu2 gereja kawin ni kata mereka sedangkan ini Wedding org islam satu doa selamat pun tak buat and thema pulak Blacktie and evening dress glam habis.

“I am not sure about the choir song gereja ni even though i heard because i sendiri tak tahu apa itu song gereja for wedding. That what the press upset about. Aiyo mesti controversial lepas ni lah. Kita baca la media nanti,” tambahnya lagi.

Chef Wan menyimpulkan bahawa majlis tersebut bukanlah merupakan majlis perkahwinan Norman dan Memey, namun ia lebih kepada majlis keramaian Rafflesia bertujuan untuk mempromosikan barangan kemas mereka dan ‘menenggelamkan’ pasangan itu.

Betul jugak statement Chef Wan tu. Lagipun bapak aku pun cakap yg baju mahal nak mampuih tu bukannya Memey amek teruih buat harta. Still kena pulangkan kat Rafelessia tu balek.  Hah! Lgi satu, isu yg pnyanyi choir tu, hgpa rasa wajar tak buat choir which is sama mcm org christian buat dalam gereja. Weh, MEREKA tu ISLAM weh, why not pasang Nasyid or apa kan. Kalau hg tanak pasang Nasyid pun, at least pasang la lagu pengantin macam lagu Saloma-Selamat Pengantin baru dan mcm2 lagi. Dah habeh tadak lagu pengantin ka kat Malaysia ni sampai nak kena ikut budaya luaq. <----Pedas kan? Kahkahkah...


Lagi satu, baca ni...
-------------------------------------------------------------------
Seorang wanita yang mengaku dirinya sebagai ahli keluarga dan kakak kepada Norman Hakim, tampil untuk membela adiknya itu dari terus dikecam pelbagai pihak ekoran majlis resepsi perkahwinan pasangan Norman – Memey Suhaiza yang ditaja pihak Rafflesia Pearl Centre (Rafflesia) baru-baru ini.

Wanita tersebut yang hanya dikenali sebagai ‘Norish Zaid’ berkata, kritikan pedas oleh Chef Wan terhadap majlis resepsi adiknya itu agak keterlaluan dan beliau menafikan hampir semua pandangan selebriti masakan itu.
“Personally I felt a number of Chef Wan’s statements were a little bit too much. (Secara peribadi, saya merasakan beberapa komen Chef Wan sebagai agak keterlaluan) “Especially ‘menyifatkan gaun yang dipakai Memey seolah-olah baru keluar dari mesin basuh  & Setakat Berlian and pearls berjuta tu non of the pengantin can take the jewellery pun. Entah2 mlm ni jugak kena telanjang lepas tu Rafelessia ambil la balik simpan.’ IS ACTUALLY TOO MUCH” katanya di ruangan komen berita Mynewshub.my, semalam.
 -----------------------------------------------------------------------------
credit :mynewshub

Entah lah. Aku pun bara jugak baca statement 'kakak' Norman ney. Meh kita tengok komen 'membina' dari 'peminat' mereka.



"niat untuk kawin dh betul,tp majlisnya penuh dgn dosa,x tutup aurat..dedah sana dedah sini,ada flower girl ikut cara barat.adakah di berkati allah majlis itu atau mengundang kemurkaan allah yang maha berkuasa...."

Insap jap aku bila baca komen ni. Betul hapa?


"HAHAHAHAHA wahai wanita sombong, yg tukang sponsor tu ORG ISLAM KE? kau pun islam juga, org melayu juga kan. setakat gaun 12million, tapi tak pakai tudung apa kejadahnye? takde yg di bangga kan sgt, takde pun masuk wedding of the year. itu kau punye pasal la kalau ko rasa chef one itu "too much" sukati die lah nak kata ape, dia jujur & dia ada opinion dia sendiri juga."

Komen ni pulak ditujukan kat kakak si Norman tu tadi. Pedas kan.


"ijabqabul ja yg penting. . itu cara org islam. ."

Pendek tapi cukup bermakna.


"Pi mampuih la gampang. Mana penah org buwat kahwin pasang lagu2 choir bagai. Takyah nak nafikanlah, dengan baju ntah beli kat pasar malam ka taktao,. Kalau ya pun toksah laa pasang lagu2 cmtu. Aku stuju ngn statement chef wan. Chef wan yang anak dia Serina kawin ngn mat saleh pun tak buat cmtuh. Kalau 12 juta tu buwat haji lagi ohsem la weh. Tak boleh belah. Patut kawin kat Lombok ja ! S#it !!"

Hahaha. Ni lagi sempoi. Terbaekkk....

Nak baca more detail, meh jenguk sini.


Semua menda yg aku crita kat atas ni aku ambek dari mynewshub. Sekian :)

OLDER POST | NEWER POST