> Follow ¦Dashboard <
Michigo


About Item Story Credit


Kawan Sehidup Semati
Thursday, 20 October 2011 | 00:19 | 2 chocolate
Assalamualaikum

Sorry Anis, sebab cilok ayat hg buat title post. Hahaha...

Okey, mcm org lain jugak, aku pun ada kawan. Perkataan 'kawan' tu sebenarnya terlaluu lah abstrak. Kawan ni ada mcm2 jenis. Kawan baik, kawan rapat, kawan istimewa, kawan karib dan jugak kawan jahat. Ohhyeah, yang ni aku memang tak paham. Kawan jahat? Pernah dengaq tak? Aku pernah. Jangan tipu. Aku tak paham apa maksud kawan jahat ni. Kalau dah jahat takyah ah kawan. Atau mungkin maksud kawan jahat ni seseorang yang kita anggap kawan tapi merupakan seorang penjahat/penjenayah sperti perogol, perompak, penyamun, dll? 
Ahahah.... Kalau tanya aku, aku mmg tadak kawan jahat. Aku panggil musuh ja. Lagi brutal kot...

Sorry, aku langsung takdak niat nak membebel .

Okey, post aku kali ni memang aku nak cerita pasai kawan. Semalam aku rasa down sangat sangat. Sampailah aku yang tak penah nangeh ni terus jadi pompuan ayu yg teresak-esak nangeh mcm org gila smalam. Okey aku tau aku nangeh buruk. Ada la sbb yg buat aku nangeh. Seriyes maleh nak crita. So dipendekkan crita, member2 aku gila2 punya pujuk sampai aku rasa yang depa ni mmg sgt baik sampailah aku berenti menangih. Yeahh, aku rasa lega dgaq nasihat2 membina dari depa. Dari situ aku dapat conclude yg itulah erti seorang kawan yg sebenar.

Kalau nak carik kawan masa senang, semua pun boleh. 

Seriyess aku mmg tanak membebel.

Okeylah, jom kita start... (sbb aku rasa mukadimah aku terlalu panjang.)

*sila terbalikkan laptop. 



Aku rasa pompuan ni member paling rapat aku. You know what, aku dah kenai dia kira2  dah 6 tahun sejak skolah rendah lagi. Tapi masa sekolah rendah aku mmg tak rapat lansung dengan dia even dari darjah 3 sampai darjah 6 kami satu kelas --'.

Pastu kami jadi rapat bila masuk form 1. Tu pun sebab dah habeh takdak member skolah rendah yg satu kelas dengan aku. So aku amek ja lah pompuan ni jadi member even masa tu aku rasa sgttt lah annoy kawan ngn pompuan ni. Sebab masa tu dia mcm malaikat, baik sgt sampai aku nak buat gila2 pun rasa mcm gampang.

Pastu makin lama makin jadik hantu pompuan ni. Hilang habeh sifat lemah lembut konon taik kucing gaban. Hahaha. Seriyes. Dia berubah 90.9999 % dari yg aku kenal dulu. Sedikit sebanyak aku terasa dalam menjebakkan dia dalam kancah ni. Huhuhuuu. Sori kawan.
Oh lupa nak gtao, nama dia Hidayah. :). Say hi to dayah . ^^


Oyeahhhhhhhh......... Shafiqah. Aku kenai dia tahun lepas, masa form 1. Dia ni yang kedua paling rapat dgn aku. Masa mula2 masuk dulu, aku rasa dia ni sgt peramah. Yeah, mmg peramah dan kdg2 tu pulak terlebih sudah. Pastu makin lama kami makin rapat, sbb apa pun aku taktao. Lupa--'. 

Masa form1 dia sgttt lah baik dan rajin dan baik dan rajin.  Aku pun sampai penah rasa malas nak kawan ngn dia ni. Heheee. Aku mmg jahat. Tapi lama kelamaan dia ni pun dah berubah jadi hantu cam cik kawan yang nombor satu tadi. Aku nmpak perubahan yg ketara masa tahun ni lah. Perangai dia makin gila2, suka buat lawak gampang yg memang lawak, pastu dia ni sukaaa sgtttt ejek org.

Yeah, dia sgt suka mgejek orang tapi bila kena kat dia baru dia tau. Hohohooo... Seriyes aku ckp, kalau dak kecik ni tak mai skolah, aku rasa mmg tadak apa ah. Sbb dia ni suka buat lawak. Aku dok ngn dia keja dok gelak ja. Prcayalah.


Oh ya. Ini Katijah. Pada pandangan aku, dia  ni mmg cerewet. Hahaha. Dan suka nak menang. Tu yang aku nampaklah. Aku jujur hokeyyyy....

Aku start kenai dia tahun lepas, dulu dia ni ada geng lain, tapi entah kenapa dia nak masuk geng kami. Sampai sekarang kami satu geng. Yeahhh, dia ni gegurl sikit.

Oyeh, pompuan ni kalau sapa2 member ada problem, dia ni memang tere nak tolong. Misal kata mcm ada member ni gaduh ngn boy or apa, dia ni pandai bagi kata2 membina. Dia memang pandai dlm bab2 ni...



Oh silaaa jangan konfius. Aku tak kawan dgn budak bawah umur. Yang pakai tudung tulah tuan empunya diri yg aku nak story. Sebelah tu adek beliau. Isy2...

Dulu aku pernah rapat dengan dia ni. Entah satu hari tu aku penah gaduh ngan dia sampai berbulan tak cakap. Oyeh, nama dia Sabrina. Tapi budak kelas panggil dia Kaklong sebab dia ni tua kerepot. Hahaa..

Pastu sebelum puasa tahun ni, dia ada prob sikit dgn geng dia, pastu dia mai lari kat geng aku. Sumpah aku tak sgka yg kami still boleh ngam cam dulu. Sabrina ni, dialah yg pengaruh aku ngn mcm2 benda. Contoh dia mcm blog ni lah. Dia yg bagitau serba-serbi pasai blog. Ada lagiiii.... Dia jugak dah pengaruh aku untuk minat Kpop. Tahniah weh, hg dah bjaya dan skang aku mmg gila tak gila sgt lah ngn korea ni. Haha...

Oyeh, pompuan ni ada blog. Dia jugak yg tolong buat blog ni . Klik sini utk ke belog Kak Sab. haha.



Oyeh, aku kenai dia tahun lepas jugak. Dia ni mmmmmmmgggggg lah sgt terlebih peramah. Dia tak kisah dgn sapa pun, janji dia boleh buat kawan.

Nama dia Anis, Anis ni kan dulu dia satu geng dgn aku. Tapi ada satu kes yg buat dia out dari geng. Tapi sekarang dia dah mula rapat balik dgn aku dan kengkawan yg len. Hohoho. Perangai still tak berubah.

Okey anis aku jeles gila ngan hg. KENAPA TIBA2 HG BOLEH JADIK TINGGI? Yeahhh, dulu dia ni ketot gila, skang gila tinggi!!!! Oh anis IHATEYA !!

Tapi aku suka bila hg bukak video korea kat fon ang. Sempoi baiii....

Aku syg depa . Syg sgt. 

Aku rasa kalau depa ni tadak, life aku mcm nasik lemak tadak smbal. <---- ayat biasa dengaq.

So aku harap hgpa akan slalu jadik kawan aku. Jgn bosan brkawan dgn aku sbb aku tak pernah bosan kwn ngn hgpa . :)


OLDER POST | NEWER POST